بازار سهام دیروز (یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵) پس از چند هفته صعود، قرمزپوش شد و وارد فاز اصلاحی شد.

به گزارش گروه اقتصادی روزنامه نوبنیاد؛ معاملات بازار سهام دیروز با فشار فروشندگان آغاز شد. در پایان معاملات، ۶۴۲ نماد قرمزپوش در مقابل ۱۹۵ نماد سبزپوش قرار گرفتند که نشان میدهد ۷۷ درصد بازار با لباس سرخ به خط پایان رسید. حقیقیها بیش از ۶۳۰۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
شاخص کل بورس تهران دیروز با کاهش ۳۴ هزار و ۲۰۴ واحدی (۰.۶۶ درصد) به ۵ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹۸۰ واحد رسید و کانال ۵.۲ میلیون واحد را از دست داد. شاخص کل هموزن با افت ۱۰ هزار و ۹۷۴ واحدی در محدوده یک میلیون و ۳۴۲ هزار و ۳۴ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس نیز با افت ۳۱۱ واحدی (۰.۸ درصد) به ۳۸ هزار و ۷۶۹ واحد رسید. ارزش کل معاملات خرد سهام و صندوقهای سهامی و پایانی (TAL) به ۵۲ هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان رسید.
حجتالله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، درباره وضعیت فعلی بازار سرمایه گفت: «بازار در حال تعادل است؛ به این معنا که یک سری از نمادها مثبت هستند و برخی نمادها در حال استراحتاند.» او این حالت را مطلوب و نرمال دانست و ابراز امیدواری کرد که با آگاهی سهامداران و تجزیه و تحلیلهایی که انجام میدهند، بازار با همین روند روان به فعالیت خود ادامه دهد. وی همچنین افزود با عرضههای اولیهای که خواهیم داشت، بازار بزرگتری شکل خواهد گرفت. صیدی اعلام کرد: افزایش دامنه نوسان در دستور کار قرار دارد، اما منتظر ثبات بازار هستیم؛ بنابراین مقدمات آن در حال انجام است.